Elk jaar gebeuren er weer ongelukken in de kanosport. Soms met dodelijke afloop. Het water wat ons zo uitdaagd brengt immers risico's met zich mee. Ongelukken hebben over het algemeen 2 dingen gemeen: onvoldoende voorbereiding en te licht denken over de risico's. Geoefende en goed voorbereide kanovaarders zijn dan ook zelden betrokken bij ongelukken binnen de kanosport.Een oplettende MKV'ers heeft dan ook al opgemerkt dat het in de Osse haven de laatste tijd een stuk drukker is geworden. Met de komende winter zullen we ook steeds vaker schepen in het donker tegen komen. Zoals je al in de peddel hebt kunnen lezen heeft de MKV daarover overleg gehad met de gemeente, haven en schippers. Een afspraak daaruit is in ieder geval dat we in principe niet meer de haven zelf ingaan. De schippers in hun grote vrachtschepen kunnen ons verder maar heel beperkt zien. Om de risico's de verkleinen moeten wij dus zorgen voor een wit rondschijnend licht zodat we beter zichtbaar zijn. Goed voorbereide op de komende winter en even klussen dus.Overigens kan het niet alleen op het water gevaarlijk zijn. Zo kom je bij het water wel eens een paar trappen tegen. Als je daar dan een tree van mist, vervolgens gewoon twee trainingen vaart en een beetje rondhinkt blijk je uiteindelijk een gebroken voet te hebben…Marnick kwam overigens tijdens het NK slalom weer het betreffende ongelukkige trapje tegen. Dit keer ging het beter, geen misstap en twee uitstekende runs tijdens de wedstrijd.